03-9462911ecogym10@gmail.com

ללכת עם הידיים – הליכה נורדית

ההבדל בין שלושת הפעילויות הוא השימוש במרכיב הכוח

הליכת כושר נורדית זה ללכת עם הידיים

עובדה ידועה לכל שהליכה היא פעילות גופנית מועילה לבריאות, והיא חלק טבעי מדפוס התנועה של האדם. דבר נוסף שידוע, הוא שהליכה היא הפעילות הגופנית הספורטיבית היומיומית הנפוצה ביותר בתבל.
מה שפחות יודעים הוא, שבהליכת הכושר הנורדית עם מקלות משיגים תוצאות טובות נוספות בהשוואה לפעילות של הליכה רגילה המסורתית ואפילו ריצה.

ההבדל באמת קורה, ברגע שאנחנו משנים את דפוס החשיבה בזמן ההליכה. המיקוד והמודעות של הצועד מתרכזים בפעולת פלג הגוף העליון, תוך שימוש במרכיב הכוח ושינוי המנח וטווחי התנועה של הגפיים העליונות. תנועת הידיים במפרק הכתף.

אז מה מיוחד בהליכת הכושר הנורדית ?

בעת הליכה ושימוש במקלות נורדיים נוצר מודל תנועה חדש, שבו מתחלק משקל הגוף לארבע גפיים במקום לשניים. זאת מאחר וכוח פלג הגוף העליון נושא חלק ממשקל הגוף בעזרת הלחיצה של הידיים על המקלות, כך יורד עומס ולחץ מהרגליים ומהברכיים,  מצוין עבור אנשים הסובלים מכאבים ובעיות בברכיים.

הלחיצה בכוח על המקלות כנגד התנגדות הקרקע, יוצרת מאמץ מוגבר על פלג הגוף העליון כתוצאה מנשיאת משקולת הגוף  ודחיפה של הגוף קדימה על ידי המקלות. המאמץ המוגבר גורם להפעלה והתחזקות של קבוצות השרירים בפלג הגוף העליון, מה שחסר בזמן ההליכה הרגילה המסורתית .

ערך מוסף ישיר מהשילוב של קבוצות שרירים נוספות הוא שיפור בתפקוד מערכת לב ריאה ושיפור בכושר הגופני. מחקרים שנעשו על הליכה נורדית  מראים כי הפעלת פלג הגוף העליון בזמן ההליכה עשויה להגדיל את צריכת האנרגיה/קלוריות ביותר מ- 20% בהשוואה להליכה רגילה באותם תנאים.
הסיבות להבדל: בעוד שבהליכה הרגילה עיקר המאמץ מופעל על שרירי הרגליים והעכוז, הרי שבהליכה נורדית גדל טווח התנועה וההנעה של הידיים הישרות ממפרק הכתף יוצרים מנוף ארוך שגורם להגדלת הצעד וכל זה מגדיל עוד את צריכת האנרגיה.

התועלות של הליכה כושר נורדית טובות לכלל האוכלוסייה בריאים, ספורטאים, זקנים ואף אנשים עם לקויים בריאותיים, ליקויי יציבה, פגיעות מסוגים שונים.


כיצד לבחור מקלות הליכה נורדית שיתאימו לך אישית ?

על מנת להתאים את המקל להולך יש להכיר תחילה את פרופיל הצועד והמצב הפיזי, השימושים שיעשה במקלות ותדירות השימוש, שבמהלכו תהיה התייחסות למספר שאלות לדוגמא :
*מה הגובה ומשקל הצועד/ת.
*האם קיימים מגבלות או ליקויים גופניים?
* באיזו סביבה וסוגי שטח מתכוון הצועד לצעוד.
*כמה פעמים בשבוע  לאיזה מרחקים יבצע פעילות ההליכה נורדית ?………

האם יש חשיבות לקומפקטיות ואחסון המקל ולשימוש בנסיעות ?
חשוב מאד!  לפני הרכישה לבקר במקום שיש איש שירות שמבין/מדריך בהליכה נורדית. מומלץ להתנסות באופן מעשי, בצעידה עם כל סוגי המקלות המומלצים לך, בסביבה הקרובה לחנות. תוך כדי ההליכה ניתן להתרשם מהנוחות, מהיציבות, מהקלות של המקלות וההתאמה של האביזרים להעדפותיך האישיות.

כיצד להפיק את מירב התועלת מהליכה נורדית ?

כמו כל פעילות גופנית שנועדה להשיג תוצאות כדאי ומומלץ להשתמש בהדרכה של מדריך הליכה מוסמך . המדריך הינו אדם שעבר הכשרה מקצועית ייעודית בנושא וידע לתת לכם הדרכה אישית, עצות והכוונה שישפרו את הביצועים שלכם בזמן ההליכה ויסייעו לכם להתמיד בפעילות .

מומלץ  להצטרף לחוג או לקבוצת הליכה מודרכת על מנת להנות הן מהדרכה מקצועית והן מחוויה חברתית משותפת ועידוד מהחברים

מידע נוסף אודות הליכה נורדית ומקלות הליכה ניתן למצוא באתר אקוג'ים:
www.ecologym.net . סרטוני הדרכה רבים באתר יוטיוב: יוטיוב אקוג'ים

נכתב על ידי איציק לוי – מאסטר טריינר בינלאומי בהליכה נורדית מוסמך מטעם:  Nordic Walking U.K.,Scuola Italiana Nordic Walking ,Exerstrider USA

*מייסד ובעלים של ביה"ס הישראלי להליכה נורדית משנת 2011, שמכשיר מדריכים מוסמכים.
*בוגר מכללת וינגייט תואר ראשון בחנ"ג והמגמה לשיקום חולי לב – ריאה.
*מדריך כושר גופני ובריאות (חדר כושר).
*מנטור ומאמן אונטולוגי בוגר "לנדמרק אדיוקיישן" .
*מאמן בשיטת סאטיה בוגרEmotion  – ביה"ס להוויה, הקשבה וטרנספורמציה".
©